Yasal Prosedürün İşleyişi



YASAL PROSEDÜRÜN İŞLEYİŞİ


Biliyorsunuz, 2001 yılından bugüne epilepsi ve epilepsililer için çalışmalar yapmaya devam ediyoruz. Önce Epilepsi Hastaları Derneği, sonra Epilepsi Hasta ve Yakınları Derneği, daha sonra Epilepsi ve Yaşam Platformu olarak.... 
2017 Ocaktan itibaren doktorlarımızın nöbetleri biten, ilaç kullanan epilepsililer için hazırladığı ehliyet, 2017 temmuzda engel derecemizin saptanması konusunu içeren yönetmelik tasarı önerilerini TBMM Sağlık Komisyonuna sunmuştuk. 
2019 Ağustosta Ankara’ya gelene kadar bu çalışmaların takibi için 4 kere TBMM’de milletvekilleri ile görüşme, 5 kere Bakanlıklarla görüşmeler (Sağlık Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı, İç İşleri Bakanlığı) yapmak için İstanbul’dan Ankara’ya gitmiştim.
Hiçbir karşılık beklemeden, kendi imkanlarım ile yaptığım İstanbul-Ankara arasında gidilip-gelinmesi, çalışmaların devamı, ancak belirli aralıklarla olabiliyordu. Ankara’ya geldikten sonra, haftada bir günlük izin günlerimde görüşmeler ve yeniden istenen dilekçeler bu çalışmaları daha hızlı takip ettim.
3 hafta önce bakanlıktan gelen aramadan sonra, geçen hafta Sağlık Bakanlığı’nda evrakın ulaştığı birime gittim ve daire bakanı ile görüştüm. Benden engel derecesini hesaplama ile ilgili bir evrak daha istedi. Onu da ertesi gün gönderdim. Konuya oldukça sıcak bakıyor.
Ehliyet ile ilgili konuyu ise, önceki hafta ombudsmanı tanıyan arkadaşımdan, kendisi ile görüşüp, epilepsililerin ehliyetle ilgili yönetmelik tasarı önerisini kendisine açıklamamız için randevu istedim. Bakanlıkta bulunan yetkili kişi, bu konuda pek sıcak değil ama kararı verecek kişi ombudsman ve biz bu nedenle onunla bu konuyu görüşeceğiz!
Bu 2 konuyu görüşmek için Sağlık Bakan Yardımcısının sekreteri ve özel kalemi ile çarşamba günü (dün)  görüştüm ve bu yıl içerisinde görüşmeyi tamamlamayı talep ettim. Bu arada işlemler yavaş gidiyor diye CİMER (Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi) gönderdiğim yazı ile çalışmalar biraz daha hızlanmıştı.
İstanbul’dayken CİMER’e epilepsilier  için 3 tane, tüm engelliler için 1 tane dilekçe göndermiştim. Onları da harekete geçirmek için 2 hafta önce CİMER’e gittim. Daha önce de yazdığım gibi, sistem değişikliğinden dolayı kayıtlı 4 dilekçeden, sadece 1 tanesi ile ilgili bilgi vermiş, ‘CİMER’den Teknoloji ve Sanayi Bakanlığı’na gitmiş’ denilmişti. Teknoloji ve Sanayi Bakanlığı’na gittiğim zaman, ‘bize yanlışlıkla göndermişler, geri gönderdik. Sistemden görüyorum, bizden sonra KOSGEB ve Tübitak’a gitmiş. Şimdi Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nda’ demişti.  Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na’ gittim ve evraklar tekrar işleme alındı. Bu projedeki önemli konu, tüm engelleri kapsayan, Engelliler ve İş Projesi idi. Daha önce girişimcilik, mobil kadın girişimcilik ve 48 sertifika sahibi olan, yöneticilik yapmış bir kişi olarak, hiç bir ödeme almadan, engellilere oriyanstasyon eğitimi verip, onları çalıştıracağımı belirtmiştim. Bugün bir yazı daha istenildi. O da biraz önce gitti. Umarım güzel sonuçlar alırız. Böylece engellilerinde, engellenmemesi durumunda çok şeyler yapabileceğini halkımıza gösterebiliriz!
Henüz cevap alamadığımız tek dilekçemiz kaldı. O da 850.000 epilepsili ve 100.000 olduğu tahmin edilen epilepsili olmak üzere, 950.000 kişiyi temsilen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’dan randevumuza herhangi bir cevap gelmemesi. Diğer görüşmeleri tamamlamadan, oraya gidilmeyeceği için, doğrusu pek de acele etmiyorum. Umarım hepsi etap etap pürüzsüz işler. Bu konudaki gelişme için, sizlerden sürekli bana gönderiler ve aramalar geldiği için yasal prosedürün işleyişi ile ilgili bilgi  vermek istedim. Umarım ay sonunda sonucu bildiririm. 
Güzel sonuçlar, güzel günler görmek dileğiyle. Sevgiyle kalın
Ebru ÖZTÜRK
Epilepsi ve Yaşam Platformu Kurucusu&Başkanı
Türkiye Sakatlar Derneği Kadın Kolları Başkanı
     https://mamakhavadis.com/makale/yasal-prosedurun-isleyisi?fbclid=IwAR3jNriPm8BkgUTBtguEiEHzidpFxqtWpi4YFPvyhbDWvn6_bRp_5cRkr6E

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Epilepsi hastaları ne engelli ne sağlıklı görülüyor

EPİLEPSİ HASTALARININ SÜRÜCÜ EHLİYETİ ALMALARI İLE İLGİLİ YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK İÇİN HAZIRLANMIŞ OLAN ÖNERİ TASLAĞI